Parykker?

Lurer du på noe om dukker? Har du et lurt tips? Post det her!
Post Reply
satanies

Parykker?

Post by satanies » 21 Jul 2016, 20:32

Hvor kjøper dere parykkene deres? Vil gjerne vite litt om leveringstid og hvordan dere synes prisen går til kvaliteten på parykkene dere har fått :D Er ute etter 5-6" parykker, så bare sleng på om dere har kjøpt noen i den størrelsen dere er fornøyde med.

Metteliten

Re: Parykker?

Post by Metteliten » 21 Jul 2016, 22:25

Jeg pleier å kjøpe Monique parykker herfra http://www.facetsbymarcia.com/wigshop.htm. Er veldig fornøyd med parykkene fra Monique, synes de er veldig myke og fine, men har liten erfaring med den størrelsen bare 6-7. Skumring her på forumet er også forhandler for Monique-parykkene, hovedsiden her http://monique.com/.
Iplehouse JID Asa -Iplehouse JID Violet - Iplehouse JID Ryan - Iplehouse JID Boris - Supia Hayul - Fairyland MiniFee Chloe - Fairyland MiniFee NF 2014

satanies

Post by satanies » 22 Jul 2016, 12:48

Så flott! Er selvfølgelig ute etter flere størrelser ettersom jeg har dukker som bruker 5-6, 6-7 og 9-10, men sitter her med ei skalla 5-6 dukke som trenger hår. Skal sjekke Monique sine, tusen takk :)

Teafaery

Post by Teafaery » 27 Jul 2016, 08:48

Det er en del parykkmakere på etsy også hvis du er interessert i alpaca/mohair etc. Jeg har mest erfaring med str 6-7 da crewet mitt er 99% minifeer, men hvis du er interessert kan jeg anbefale BelachixDollWorld og Kagami Design. Begge disse er aktive på etsy og tar custom bestillinger. Kagami kan lage et bredt spekter av størrelser. Alpaca/mohair er litt dyrere enn syntetiske parykker, men stort sett syns jeg det er verdt prisen. En custom bestilling tar i gjennomsnitt et par måneder + reisetid med posten.

Idril
Admingruppen

Post by Idril » 29 Jul 2016, 19:21

Jeg kjøper "fancy" (spesielle farger m.m.) parykker stort sett i fellesbestillinger, på ebay eller av folk her på forumet, men dem jeg bruker mest er uten tvil Monique's Gold Collection parykker. De er ikke så lett å style (mye 'flyvende hårstrå osv) men de ser naturlige ut, er kjempemyke og har mye/tett hår.
Monique's parykker kjøper jeg enten på ebay, fra Skumring eller rett fra Monique.
Hjemme: Mio, Bill, Thomas (Loki), Georg, Tony, Tyler, Lucas, Bendik, Amaury, Elladan I og II, Elrohir I og II, Viviane, Victoria, Jessica, Gena Elisabeth, Becca, Shannon, Miranda, Isabelle, Fiona, Kieran, Albertine, Fae, Momo & Oriana
Hoder og faceplates: Satoru, Hideto, Chachamaru, Masa, Eclipse, Gustav, James, Lokasenna samt et utall navnløse ekstrahoder og sovehoder.
Proud member of the Kneazle Brat Pack!

Skumring

Post by Skumring » 13 Dec 2016, 10:52

Jeg har forhandleravtale med Monique, og bestiller de fleste parykkene mine derfra, kjører også fellesbestillinger nå og da om du er interessert. Monique leverer som regel parykkene i løpet av en uke eller to, men frakt og toll er dyrt derfra, så det lønner seg å bestille litt på en gang, og helst vente på en event med rabatt.
Forhandler for Monique

Post Reply